လူေတြမွာ မွန္ကန္ေသာအယူအဆျဖစ္ေပၚဖုိ႔အတြက္ အေျခခံအေၾကာင္းႏွစ္ပါး ရွိပါတယ္။ ဘာေတြ လဲဆုိရင္
၁။ ပရေတာေဃာသ = သူတစ္ပါးတုိ႔ ေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားသံ၊
၂။ ေယာနိေသာမနသိကာရ = အတြင္းအဇၥ်တၱတြင္ သင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
အယူမွန္ဖုိ႔အတြက္ ေရွးဦးစြာ မွန္ကန္ေသာတရားသံကုိ ၾကားနာရဖုိ႔လုိပါတယ္။ အမွန္တရားကို မၾကားရဘဲနဲ႔ အယူမွန္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ သူတစ္ပါးတုိ႔ေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားသံဆုိတဲ့ေနရာမွာ
ယခုေခတ္အရ သူတစ္ပါးတုိ႔ ေရးသားအပ္ေသာ တရားစာေတြလဲ ပါ၀င္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သစၥာႏွင့္ စပ္ေသာတရားသံ၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ တရားသံ ျဖစ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဆင္းရဲအမွန္တရား၊ ဆင္းရဲျခင္းအေၾကာင္းတရား၊ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျခင္းအမွန္တရား၊ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ေၾကာင္းတရား၊ အရာရာဟာ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူ႔အက်ိဳး ျဖစ္ေပၚေနတာ။ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဆုိးတာလုပ္ရင္ ဆုိးက်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ သစၥာႏွင့္စပ္ေသာတရားသံပါပဲ။ အဲဒီလုိ သူမ်ားေဟာတဲ့တရားသံကုိ နာၿပီးသိ တာကုိ သုတမယပညာလို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အယူမွန္ဖုိ႔အတြက္ သုတမယပညာျဖစ္တဲ့ သူမ်ားေဟာ ၾကား မွန္ေသာတရားသံကုိ ၾကားနာရဖုိ႔ဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။
မွားယြင္းတဲ့တရားသံ၊ ေလာကသဘာ၀ႏွင့္ဆန္႔က်င္တဲ့တရားသံ၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးကုိ ပယ္တဲ့တရား သံေတြ နာၾကားမိရင္ေတာ့ အယူမွားဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
မွန္ကန္တဲ့တရားသံနာၾကားၿပီးၿပီဆုိရင္ အယူမွန္ျဖစ္ဖို႔ ထပ္ဆင့္ဘာလုပ္ရမလဲဆုိေတာ့ ထုိတရားရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကုိ က်က်နနသုံးသပ္ဆင္ျခင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အျခားျပင္ပအာရုံေတြကို ႏွလုံးမသြင္းဘဲ ကိုယ္ နာၾကားထားတဲ့တရားဟာ လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနတာနဲ႔ ကိုက္ညီပါလားဆုိၿပီး ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ႏွင့္ သင့္ေသာ အားျဖင့္ ဆင္ျခင္တာကုိ ေယာနိေသာမနသိကာရလုိ႔ေခၚပါတယ္။ တရားကေျပာတာ ဘ၀ဟာ ဆင္းရဲတဲ့ သေဘာရွိတယ္။ သူေျပာသလုိ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ဟုတ္တယ္။ လူေတြဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေမြး၊ အုိ၊ နာ၊ ေသ၊ ရွာေဖြစားေသာက္လုပ္ကိုင္ေနၾကရတာ ဆင္းရဲတာမွန္တာပဲ။ ဘာလုိ႔ဆင္းရဲတာလဲေမးရင္ တဏွာဆုိတဲ့ လုိခ်င္မႈေၾကာင့္ ဆင္းရဲတာ။ တဏွာရဲ႕ ခုိင္းေစမႈေၾကာင့္ ဆင္းရဲတာ။ ဆင္းရဲတာရွိရင္ မဆင္းရဲတာလည္းရွိမွာေပါ့။ မဆင္းရဲေၾကာင္း အက်င့္လည္းရွိမွာေပါ့။ ဒီလို တရားသေဘာကုိ အမွန္တုိင္း ဆင္ျခင္သုံးသပ္တာကုိ ေယာနိေသာမနသိကာရလုိ႔ေခၚတာပဲ။ အဲလုိ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ႏွင့္ တရားသံကို သုံးသပ္ဆင္ျခင္ၿပီးသိတာကုိ စိႏၱာမယပညာလုိ႔လည္း ေခၚပါတယ္။
ဒီႏွစ္မ်ိဳးလုံးႏွင့္ျပည့္စုံမွ မွန္ကန္တဲ့အယူဆကုိ ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ သစၥာတရားသံကုိ ၾကားနာခြင့္မရ ဘူး၊ ၾကားနာဖတ္ရႈခြင့္ရွိသားနဲ႔ မနာၾကားဘူး၊ မဖတ္မေလ့လာဘူးဆုိရင္ သုတမယပညာဆုံးရႈံးေတာ့တာပဲ။ ဒီေတာ့ အမွားတရားေတြပဲ ထိေတြ႕မိၿပီး အယူမွားဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာေတာ့တာပါပဲ။
တရားမွန္ကုိ ၾကားရေသာ္လည္း ကိုယ္ပုိင္ဥာဏ္နဲ႔ တရားသေဘာကုိ နားလည္ေအာင္ ျပန္မသုံးသပ္ ဘဲ မဆီမဆုိင္ တရားႏွင့္တရားေဟာပုဂၢိဳလ္ကို အျပစ္ရွာပုတ္ခက္ေနမယ္ဆုိရင္လည္း အယူမွန္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား ဘုရားသာသနာနဲ႔ၾကဳံေနရၿပီး သစၥာတရားနာၾကားခြင့္ရွိေနတုန္းမွာ ေသခ်ာ က်နစြာနာၾကား ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ႏွင့္ သင့္တင့္စြာ စဥ္းစား အယူမွားေတြကင္းစင္ အယူမွန္ေတြ ၀င္လာႏုိင္ ပါေစဟု ဆႏၵျပဳလုိက္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment