Thursday, January 30, 2014

သစ္ပင္တရား



       တရားေလးကေတာ့ ခပ္ဆန္းဆန္းေလးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အလြန္မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။ ဒီသစ္ပင္တရားကုိ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က ဓမၼိကလုိ႔ ေခၚတဲ့ ရဟန္းကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာထားတာပါ။
       အေၾကာင္းကဒီလုိပါ။ ဓမၼိကရဟန္းဟာ ရြာ ၇ ရြာရဲ႕ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ ႏႈတ္ၾကမ္း ပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ရဟန္းေတြကို ဆဲေရးတယ္။ ဧည့္သည္ရဟန္းေတြကလည္း သူ႕ကုိ ျပန္ဆဲတယ္။ ၿပီးေတာ့ မတည္းပဲ အျခားေနရာသုိ႔ သြားၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါကို ရြာသားေတြသိေတာ့ ဓမၼိက ရဟန္းကုိ ရြာကေန ႏွင္ထုတ္ လုိက္ပါတယ္။ ဓမၼိကရဟန္းဟာ အျခားရြာ ေျခာက္ရြာကုိ ေရာက္ေတာ့လည္း အလားတူ ျပဳမူၿပီး ႏွင္ထုတ္ခံရပါ တယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဘုရားရွင္ဆီေရာက္လာတာေပါ့။
       ဒီအေၾကာင္းကုိ သိေတာ္မူတဲ့အခါ ဘုရားရွင္က သစ္ပင္တရား ဥပမာေလးနဲ႔ ေဟာပါေတာ့တယ္။
       “ဓမၼိက..၊ ေရွးတုန္းက ေကာရဗ်မင္းမွာ သုပၸတိ႒ိတလုိ႔ေခၚတဲ့ ပင္ေညာင္ပင္ႀကီး ရွိတယ္။ အဲဒီပင္ႀကီးမွာ အခက္ငါးခု ရွိတယ္။ ေအးျမၿပီး စိတ္ႏွလုံးကုိ ခ်မ္းေျမ့ေစတယ္။ အပင္ပမာဏက တစ္ယူဇနာေလာက္က်ယ္တယ္။ အျမစ္ေတြကေတာ့ ငါးယူဇနာေလာက္ရွိတယ္။ အသီးေတြဟာ တစ္ျပည္ခ်က္အုိးေလာက္ၾကီးၿပီး ပ်ားရည္ပမာ အရသာရွိတယ္။ အကုိင္းတစ္ခု ကုိ ေမာင္းမေတြနဲ႔အတူ မင္းက သုံးေဆာင္တယ္။ တစ္ခုကုိ စစ္သည္ဗုိလ္ပါေတြ သုံးေဆာင္တယ္။ တစ္ခုကုိ ဇနပုဒ္သားေတြ သုံးေဆာင္တယ္။ တစ္ခုကုိ သမဏျဗဟၼဏေတြ သုံးေဆာင္တယ္။ တစ္ခုကုိေတာ့ သားသမင္တုိ႔ သုံးေဆာင္ၾကတယ္။ သူ႕စည္းနဲ႔သူေပါ့။
       တစ္ေန႔ေတာ့ ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္ဟာ အသီးကိုစားၿပီး အခတ္ကုိ ခ်ိဳးတယ္။ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္စိတ္ဆုိးေတာ့ သစ္ပင္မွာ အသီးေတြ မေပးေတာ့ဘူး။ ေကာရဗ်မင္းက သိၾကားမင္းသြားတုိင္ေတာ့ သိၾကားမင္းက ေလၾကီးမုိးၾကီး ဖန္တီးၿပီး သစ္ပင္ကုိ လွဲလုိက္တယ္။ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္လည္း ဗိမာန္ပ်က္ေတာ့ ငုိတာေပါ့။
       သိၾကားမင္းက နတ္သားကုိ ေျပာပါတယ္။ “သင္ဟာ သစ္ပင္တရား၌ မတည္လုိ႔ ခုလို အလွဲခံရတာ။ နတ္သား ..၊ ေလာကမွာ သစ္ပင္ရဲ႕ အျမစ္ကုိ လုိခ်င္တဲ့သူဟာ အျမစ္ကုိ ယူမယ္။ အသီးလုိတဲ့သူဟာ အသီးကုိ ယူမယ္။ အခက္ကုိ လုိတဲ့သူဟာ အခက္ကုိ ယူမယ္။ အပြင့္လုိခ်င္တဲ့သူက အပြင့္ယူမယ္။ အဲလုိယူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သင္မွာ ႏွလုံးမသာမယာ မျဖစ္ထုိက္ဘူး။ တကယ္လုိ႔ သင္ဟာ သစ္ပင္တရား၌ တည္မယ္ဆုိရင္ သစ္ပင္ဟာ နဂုိအတုိင္း ျပန္ျဖစ္လိမ့္မယ္။”
နတ္သားလည္း သစ္ပင္တရား၌ တည္ပါ့မယ္လုိ႔ ကတိေပးလုိက္ပါတယ္။ သိၾကားမင္းလည္း သစ္ပင္ကုိ နဂုိတုိင္း ျပန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးလုိက္ပါတယ္။
       “ဓမၼိက ထုိ႔အတူပဲ သာသနာေတာ္မွာ ေနတဲ့ရဟန္းဟာ ဆဲေရးသူကုိ ျပန္၍ မဆဲေရးျခင္း၊ ခ်ဳပ္ျခယ္သူကုိ ျပန္ၿပီး မခ်ဳပ္ျခယ္၊ ျငင္းခုံသူကုိ ျပန္မျငင္းခုံျခင္းျဖင့္ ရဟန္းတရား၌ တည္ပါ။ ဒါဆုိရင္ ရြာသားေတြ ျပန္လက္ခံပါလိမ့္မယ္” ဟု ေဟာေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment