ေသလာလုိ႔ေခၚတဲ့ ရဟႏၱာမေလးဟာ သာ၀တၳိျပည္ ဆြမ္းခံအျပန္ အႏၶ၀န္ေတာၾကီးထဲမွာ
သမာပတ္ ၀င္စားၿပီး ခ်မ္းသာစြာ သီတင္းသုံးေနစဥ္မွာ ရုတ္တရက္ အသံတစ္ခုၾကားလုိက္တယ္။
"ေကနိဒံ ပကတံ ဗိမၺံ၊ ကြႏု ဗိမၺႆကာရိယံ။
ကြႏု ဗိမၺံ သမုပၸႏၷံ၊ ကြႏု ဗိမၺံ နိရုဇၥ်တိ။"
"ဒီခႏၶာၾကီးကို ဘယ္သူက ဖန္ဆင္းေပးတာလဲ၊ ခႏၶာႀကီးကုိ ေဆာက္လုပ္ျပဳျပင္ေပးေနတဲ့ သူက ဘယ္သူလဲ၊ ဒီခႏၶာႀကီး ဘာေၾကာင့္ေပၚလာတာလဲ၊ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီး ဘာေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရပါသလဲ။"
ေသလာေထရီမ အသံၾကားရာ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ မာန္နတ္ျဖစ္ေနတယ္။ "ဟဲ့မာန္နတ္ ဒီခႏၶာၾကီးကုိ ဘယ္ဖန္ဆင္းရွင္မွ ဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ေပးထားတာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ ျဖစ္ေနတာ။ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံ စတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာ။ အဲဒီ အ၀ိဇၨာ (မသိမႈ)၊ တဏွာ (လုိခ်င္မႈ)၊ ဥပါဒါန္(စဲြလမ္းမႈ)၊ ကံ(ျပဳလုပ္အားထုတ္မႈ) စတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ခ်ဳပ္ဆုံးျခင္းေၾကာင့္ ခႏၶာၾကီး ခ်ဳပ္ဆုံးရတာ" လုိ႔ ေျဖလုိက္ပါတယ္။
လယ္ထဲမွာရွိတဲ့ မ်ိဳးေစ့ေတြဟာ သူ႔အလုိလို အပင္ေပါက္လာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေျမၾသဇာနဲ႔ ေရဓာတ္ ကို အစဲြျပဳ ျဖစ္လာတယ္။ စည္ကားလာတယ္။ အပင္ေပါက္လာတယ္။ ေလာကမွာရွိတဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြဟာ လည္း သူ႕အလုိလုိျဖစ္တာမဟုတ္။ ဖန္ဆင္းရွင္ေၾကာင့္ျဖစ္တာလည္း မဟုတ္။ ေရွးကံေၾကာင့္ျဖစ္လာ တယ္။ အဲဒီကံဟာလည္း အေထာက္အပံ့မရွိရင္ မျဖစ္ပါဘူး။ အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္တဲ့ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ အ၀ိဇၨာ၊ အာဟာရဆုိတဲ့ အေဖာ္ေတြရမွ ကံကအက်ိဳးေပးတာပါ။ အဲဒီအေၾကာင္းအက်ိဳးတရားေတြ စုေပါင္း လုိက္ေတာ့ ပဋိသေႏၶ၊ ဘ၀င္စတဲ့ထုိထုိဘ၀အစေတြ ေပၚလာတယ္။
သတၱ၀ါေတြဟာ ဆင္းရဲမွန္းမသိၾကဘူး။ ဆင္းရဲေၾကာင္းမွန္းမသိေတာ့ ဘ၀ၾကီးကို လုိခ်င္တယ္။ လုိခ်င္ေတာ့ ရေအာင္အားထုတ္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘ၀ရလာတယ္။ လက္ရွိဘ၀မွာလည္း ရပ္တန္႔မေနပဲနဲ႔ ဘ၀ကို ဒုကၡလုိ႔ မသိပဲ ထပ္လုိခ်င္ျပန္တယ္။ ထပ္ၿပီး ကံအသစ္ေတြျပဳၿပီး ဘ၀သစ္ကို ကိုယ္တုိင္ ဖန္တီးတယ္။ ထပ္ၿပီး ဘ၀ေတြ ဆက္ျဖစ္တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ မေရမတြက္ႏုိင္တဲ့ဘ၀ေတြျဖစ္ၿပီး သံသရာထဲမွာ လည္ေနၾကရတယ္။ ဘ၀ၾကီးဟာ ဆင္းရဲပါလားလုိ႔ ဥာဏ္နဲ႔သိတဲ့အခါ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ မလုိခ်င္ေတာ့ ရေအာင္အားမထုတ္ေတာ့ဘူး။ အားမထုတ္ေတာ့ ဘ၀အသစ္ေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘ၀အသစ္ဆက္မျဖစ္ေတာ့ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းတာေပါ့။ ဒါ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ရဲ႕ လည္လမ္းနဲ႔ ထြက္လမ္းပါပဲ။
မာန္နတ္လည္း ေသလာေထရီမရဲ႕ တရားၾကားနာၿပီး "အင္း ခုေတာ့ ရွင္းသြားပါၿပီ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ တယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ပါၿပီ" ဆုိၿပီး ထြက္ခြါသြားပါေတာ့တယ္။
"ေကနိဒံ ပကတံ ဗိမၺံ၊ ကြႏု ဗိမၺႆကာရိယံ။
ကြႏု ဗိမၺံ သမုပၸႏၷံ၊ ကြႏု ဗိမၺံ နိရုဇၥ်တိ။"
"ဒီခႏၶာၾကီးကို ဘယ္သူက ဖန္ဆင္းေပးတာလဲ၊ ခႏၶာႀကီးကုိ ေဆာက္လုပ္ျပဳျပင္ေပးေနတဲ့ သူက ဘယ္သူလဲ၊ ဒီခႏၶာႀကီး ဘာေၾကာင့္ေပၚလာတာလဲ၊ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီး ဘာေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရပါသလဲ။"
ေသလာေထရီမ အသံၾကားရာ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ မာန္နတ္ျဖစ္ေနတယ္။ "ဟဲ့မာန္နတ္ ဒီခႏၶာၾကီးကုိ ဘယ္ဖန္ဆင္းရွင္မွ ဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ေပးထားတာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ ျဖစ္ေနတာ။ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံ စတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာ။ အဲဒီ အ၀ိဇၨာ (မသိမႈ)၊ တဏွာ (လုိခ်င္မႈ)၊ ဥပါဒါန္(စဲြလမ္းမႈ)၊ ကံ(ျပဳလုပ္အားထုတ္မႈ) စတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ခ်ဳပ္ဆုံးျခင္းေၾကာင့္ ခႏၶာၾကီး ခ်ဳပ္ဆုံးရတာ" လုိ႔ ေျဖလုိက္ပါတယ္။
လယ္ထဲမွာရွိတဲ့ မ်ိဳးေစ့ေတြဟာ သူ႔အလုိလို အပင္ေပါက္လာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေျမၾသဇာနဲ႔ ေရဓာတ္ ကို အစဲြျပဳ ျဖစ္လာတယ္။ စည္ကားလာတယ္။ အပင္ေပါက္လာတယ္။ ေလာကမွာရွိတဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြဟာ လည္း သူ႕အလုိလုိျဖစ္တာမဟုတ္။ ဖန္ဆင္းရွင္ေၾကာင့္ျဖစ္တာလည္း မဟုတ္။ ေရွးကံေၾကာင့္ျဖစ္လာ တယ္။ အဲဒီကံဟာလည္း အေထာက္အပံ့မရွိရင္ မျဖစ္ပါဘူး။ အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္တဲ့ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ အ၀ိဇၨာ၊ အာဟာရဆုိတဲ့ အေဖာ္ေတြရမွ ကံကအက်ိဳးေပးတာပါ။ အဲဒီအေၾကာင္းအက်ိဳးတရားေတြ စုေပါင္း လုိက္ေတာ့ ပဋိသေႏၶ၊ ဘ၀င္စတဲ့ထုိထုိဘ၀အစေတြ ေပၚလာတယ္။
သတၱ၀ါေတြဟာ ဆင္းရဲမွန္းမသိၾကဘူး။ ဆင္းရဲေၾကာင္းမွန္းမသိေတာ့ ဘ၀ၾကီးကို လုိခ်င္တယ္။ လုိခ်င္ေတာ့ ရေအာင္အားထုတ္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘ၀ရလာတယ္။ လက္ရွိဘ၀မွာလည္း ရပ္တန္႔မေနပဲနဲ႔ ဘ၀ကို ဒုကၡလုိ႔ မသိပဲ ထပ္လုိခ်င္ျပန္တယ္။ ထပ္ၿပီး ကံအသစ္ေတြျပဳၿပီး ဘ၀သစ္ကို ကိုယ္တုိင္ ဖန္တီးတယ္။ ထပ္ၿပီး ဘ၀ေတြ ဆက္ျဖစ္တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ မေရမတြက္ႏုိင္တဲ့ဘ၀ေတြျဖစ္ၿပီး သံသရာထဲမွာ လည္ေနၾကရတယ္။ ဘ၀ၾကီးဟာ ဆင္းရဲပါလားလုိ႔ ဥာဏ္နဲ႔သိတဲ့အခါ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ မလုိခ်င္ေတာ့ ရေအာင္အားမထုတ္ေတာ့ဘူး။ အားမထုတ္ေတာ့ ဘ၀အသစ္ေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘ၀အသစ္ဆက္မျဖစ္ေတာ့ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းတာေပါ့။ ဒါ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ရဲ႕ လည္လမ္းနဲ႔ ထြက္လမ္းပါပဲ။
မာန္နတ္လည္း ေသလာေထရီမရဲ႕ တရားၾကားနာၿပီး "အင္း ခုေတာ့ ရွင္းသြားပါၿပီ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ တယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ပါၿပီ" ဆုိၿပီး ထြက္ခြါသြားပါေတာ့တယ္။
No comments:
Post a Comment