တစ္ေန႔မွာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းမွာ အရွင္မာလုက်ပုတၱက ဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္တယ္။
"အရွင္ဘုရား၊ ေအာက္ပါအယူအဆေတြကို အရွင္ဘုရား
မေဟာပဲ ထားခဲ့တယ္။ ဘာေတြလဲဆုိေတာ့ ေလာကႀကီးက ျမဲသ လား၊ မျမဲဘူးလား၊
အကန္႔အသတ္ရွိလား၊ မရွိဘူးလား၊ ၀ိညာဥ္နဲ႔ ကုိယ္ဟာ အတူတူလား၊ တစ္ျခားစီလား။
ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံၿပီးေနာက္ ဆက္လက္တည္ရွိေနမွာလား၊ မတည္ရွိေတာ့ဘူးလား။"
"အရွင္ဘုရားခု ေဟာေပးမယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္
အရွင္ဘုရားထံမွာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ဘ၀ကုိ ဆက္လက္က်င့္သုံးမယ္။ မေဟာဘူးဆုိရင္ေတာ့
လူထြက္ေတာ့မယ္။ ဆက္မက်င့္ေတာ့ဘူး။"
"ဟဲ့ မာလုက်ပုတၱ၊ မင္းကုိ ရဟန္း၀တ္ပါ ငါ
ဒီအယူအဆေတြ ေဟာပါမယ္လုိ႔လည္း မေျပာခဲ့ဘူး။ မင္းကလည္း 'ဘုရားက ဒီအယူအဆေတြကို
ေဟာမယ္ဆုိလုိ႔ ငါ ရဟန္း၀တ္လာတာ" မေျပာခဲ့ဘူး။ ကုိယ့္သေဘာနဲ႔ကုိယ္ပါ။ ဆုိၾကပါစုိ႔၊ တစ္စုံ တစ္ေယာက္ ဘုရားရွင္ ဒီအယူအဆေတြကုိ
မေဟာမခ်င္း ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘ၀ကုိ မက်င့္ဘူးဆုိရင္ ဒီအယူအဆေတြကုိ ငါဘုရား ေဟာဖုိ႔
ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိတဲ့အတြက္ ဒီၾကားထဲမွာပဲ ေသသြားလိမ့္မယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ ျမားဆိပ္ဆူး၀င္ေနတဲ့သူဟာ ဆရာ၀န္က
ျမွားကို ဆဲြႏုတ္ေပးဖုိ႔အေရးကို လက္မခံေသးပဲ "ဒီျမွားကုိ ဘယ္သူ ပစ္လုိက္တာလဲ၊
သူေဌးလား၊ ပုဏၰားလား၊ မုဆုိးလား၊ အျဖဴလား၊ အနီလား၊ ရွည္လား၊ တုိလား၊ အလယ္အလတ္လား၊ အနက္ လား၊ ေရႊေရာင္အသားအေရနဲ႔လား၊ ျမိဳ႔မွာေနတာလား၊ ေတာမွာေနတာလား၊ သူကုိင္တဲ့ ေလးက
ဘယ္လုိပုံစံလဲ စသည္ေမး တယ္။ ဒါကို မသိရမခ်င္း ျမွားႏုတ္ခြင့္မေပးဘူးဆုိရင္ ေသဖုိ႔ပဲ
ရွိတယ္။
အဲလုိပဲ မင္းဟာလည္း ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြကုိ
ႏုတ္ဖုိ႔အေရး အေရးမပါတာေတြကုိ ေမးေနရင္ ေသဖုိ႔ပဲ ရွိတယ္။
ေလာကႀကီးျမဲသည္ျဖစ္ေစ မျမဲသည္ျဖစ္ေစ ေသခ်ာတာကေတာ့
ေမြးျခင္း၊ အုိျခင္း၊ ေသျခင္း၊ စုိးရိမ္ျခင္း၊ ငိုေၾကြးျခင္း၊ ကုိယ္ဆင္း ရဲျခင္း၊
စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ ျပင္းစြာပူေလာင္ျခင္းဆုိတဲ့ သေဘာတရားေတြ ရွိေနပါတယ္။
မာလုက်ပုတၱ၊ ငါဘုရားမေဟာၾကားတဲ့အယူေတြရွိတယ္။
ငါဘုရားေဟာၾကားတဲ့အယူေတြရွိတယ္။ မင္းေျပာတဲ့ အယူအ ဆေတြက ငါဘုရားမေဟာၾကားတဲ့
အယူအဆေတြပဲ။ ဘာလုိ႔လည္းဆုိရင္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ဘ၀ရဲ႕ အဓိက
အေျခခံအေၾကာင္း တရားေတြမဟုတ္လုိ႔။ ရာဂကင္းျခင္း၊ ကိေလသာၿငိမ္းျခင္း၊
ၿငိမ္းခ်မ္းမူအစစ္၊ မဂ္ရေၾကာင္းပညာ၊ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ႏွင့္ နိဗၺာန္ သုိ႔ ဦးမတည္လုိ႔ပါ။
ငါဘုရားေဟာၾကားတဲ့အယူအဆေတြက "ဒါေတြဟာ ဆင္းရဲျခင္း၊
ဒါေတြက ဆင္းရဲေၾကာင္းတရား၊ ဒါေတြက ဆင္းရဲ ခ်ဳပ္ေၾကာင္းတရား၊ ဒါကေတာ့ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ
နိဗၺာန္" လုိ႔ေဟာတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိရင္ ဒီအယူေတြက အက်ိဳးရွိ တယ္။
ျမင့္ျမတ္တဲ့ဘ၀ရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းတရားေတြ၊ ႏွစ္သက္ျခင္းကင္းျခင္း၊ ရာဂကင္းျခင္း၊
ကိေလသာခ်ဳပ္ျခင္း၊ မဂ္ပညာ၊ ဖုိလ္ပညာႏွင့္ နိဗၺာန္သုိ႔ ဦးတည္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ မာလုက်ပုတၱ၊ ငါဘုရားေဟာတဲ့အယူအဆနဲ႔
မေဟာတဲ့အယူအဆကုိ ေသခ်ာမွတ္ထားပါ။
ဒီေတာ့မွ
မာလုက်ပုတၱလည္း ေက်နပ္သြားပါေတာ့တယ္။
No comments:
Post a Comment